A közösségi média kiváló kiindulópontja lehet a klinikai kutatásoknak. A Blue Chip Patient Recruitment által közölt új tanulmány szerint azok a betegek, akik aktívak a különböző közösségi oldalakon 60 százalékkal nagyobb valószínűséggel vennének részt klinikai kutatásokban.
A tanulmány eredményei alapján a közösségi oldalakat gyakran használók más egészséggel kapcsolatos területen is az átlagosnál aktívabbak. Így például 37 százalékkal valószínűbb, hogy a gyógyszereket nevezik meg az életminőségük javulásának okaként illetve az átlagosnál 21 százalékkal nagyobb arányban próbálnának ki újonnan megjelent gyógyszereket. Emellett az átlagosnál 29 százalékkal valószínűbb, hogy nem hagyják ki a rendszeres orvosi ellenőrzéseket és 39 százalékkal gyakrabban nyilatkoznak úgy, hogy betegségük negatívan befolyásolja mindennapi életvitelüket.
Van azonban egy terület, ahol a megkérdezettek nem bizonyultak jelentősen aktívnak: az online közösségekben. 80 százalékuk megfigyelőként van jelen, a tagok bejegyzéseinek olvasása a fő online tevékenysége. Csupán egy kicsivel több, mint 30 százalékuk járul hozzá a tartalom létrehozásához. A bejegyzések és hozzászólások megosztása tehát kevésbé jelentős tevékenység az online közösségek tagjainak körében.
Online közösségek tagjainak tevékenysége (angolul):
(Forrás: World of DTC Marketing)