A kaliforniai Irvine Orvosi Egyetem elsőéves hallgatói egy speciális program keretében mindannyian iPad-del kezdhetik meg az egyetemi tanulmányaikat. A kezdeményezés célja, hogy a diákok eredményes oktatásban részesüljenek a digitális orvostudomány területén.
Az iPad program tavaly indult útjára, amikor az Irvine-i Orvosi Egyetem hallgatói a táblagépen kapták meg órarendjüket, a kurzusok tematikáját, jegyzeteket, az előadások prezentációit, illetve a szükséges tankönyveket. Ez az alapja az egyetem iMedEd elnevezésű kezdeményezésének, amely szakemberek szerint az Egyesült Államok egyik legátfogóbb digitális orvosi képzésévé nőtte ki magát.
Az egyetem támogatóitól kapott táblagépeken kívül az iMedEd kezdeményezés elsőként vezette be a nyugati parton a mobil ultrahangos vizsgálatok tanítását, az orvosi stimulációs gyakorlatokat, illetve a telefonos orvoslás technikáit.
“Elkötelezettek vagyunk a digitális technológia használata mellett intézményünkben, amellyel hallgatóink oktatását kívánjuk gazdagabbá, tartalmasabbá tenni” – nyilatkozta Ralph V. Clayman, a kaliforniai Irvine Orvosi Egyetem dékánja. “Meggyőződésünk, hogy az új technológiák beépítése az egészségügyi ellátásba nagyban meghatározza majd az orvoslás jövőjét, iskolánk célja pedig, hogy az elsők között legyen, akik felkészítik a hallgatókat erre a jövőre.”
Warren Wiechmann, az oktatási technológiák igazgatója szerint “a hallgatók és oktatók már a program első évében számos módon kamatoztatták az új technológiák nyújtotta lehetőségeket. A diákok sokkal inkább érdekeltek az iPad-en megjelenő tartalom megfelelő kialakításában, illetve megjelenítésében. A tanári testület tagjai pedig nyitottabbak az új technológiák használatára annak érdekében, hogy az általuk összeállított tananyag minél átfogóbb legyen.”
A másodéves hallgatók már az egyetemen kívül is megtapasztalták a táblagép használatának előnyeit. A nyár folyamán Vietnámban és Indiában is kipróbálták az iPad-eket különböző kórházakban, ahol sokszor az internetkapcsolat hiánya nehezítette munkájukat. Ezenkívül a diákok részt vettek egy betegek felépülését nyomonkövető rendszer kiépítésében, amelyet egy mexikói klinikán hoztak létre iPad-ek segítségével.
“Más iskolákhoz képest a kaliforniai Irvine Orvosi Egyetem jóval előrébb jár a technológia és oktatás ötvözésében” – mondta Melody Besharati, egy elsőéves hallgató. “Örülök, hogy ennek én is részese lehetek.”
(Forrás: HealthcareITNews)