A közösségi média sikeresnek bizonyult a nagyobb, kereskedelmi profillal dolgozó, fogyasztóknak termelő piacon. Mit jelent ez a cége számára? Érdemes-e egyáltalán időt és pénzt szánni a közösségi marketingre? Ha úgy döntünk, belevágunk, hogyan irányítsuk a közösségi projektünket, hogyan érjük el a legjobb eredményt? A közösségi média többé már nem számít új technológiának, az elhanyagolt online tevékenység rossz fényt vet cégére. Szem előtt kell azonban tartani, hogy a közösségi média csak egy a marketing eszközök között, nem pedig az egyetlen eszköz.
Miért hasznos a közösségi média cégek számára?
- A megosztás, üzenetközlés módja változik. Úgy tűnik, végleg elköszönhetünk az emailtől. A nagyszámú közönség tájékoztatásának nem praktikus eszköze az email. Az email esetében egy feladótól egy címzetthez jut el a tartalom, míg a közösségi média esetében az egy ember által megosztott üzenet nagy tömegekhez juthat el rövid idő alatt. Így nem meglepő, hogy sokan az email eltűnését jósolják, főként nagyobb csoportok tájékoztatása esetén. Emellett a közösségi média csatornái lehetőséget adnak arra, hogy a megosztott tartalom dinamikus legyen, szemben a statikus email-lel.
- A közösségi média költséghatékony és egyszerűen kezelhető. Könnyebben megszólíthatunk olyan fogyasztókat, akik eddig nehezen voltak csak elérhetők. Emellett az online forgalom építésének is hatékony eszköze. A kisebb cégek is jelentős eredményeket érhetnek el jól átgondolt, kreatív stratégiával. Bizonyos információkat könnyebben megoszthatunk a közösségi csatornákon, és többeknek felhívhatjuk a figyelmét.
- Hatás: a közösségi oldalak használata eddig nem látott ütemben növekszik. Öt éve még nem osztottunk meg tweeteket. A Facebook mérete még nem lehetett volna a harmadik legnagyobb ország a világon. Az emberi interakció növekvő fontossága hatalmas lehetőséget rejt magában. A közösségi média használata által közönségünk jobban megismerheti cégünket.
(Forrás: Social Media Today)