Sok szó esik mostanában a tartalom marketingről, illetve annak kulcsszerepéről a brandépítés során. De vajon ugyanilyen fontos eleme az online tartalom az egészségügyi marketing-mixnek? Az egészségügyi oldalak több szempontból is különleges helyzetben vannak. Egyrészt nincs olyan portál, amely minden beteg összes lehetséges kérdésére tartalmazza a választ. Másrészt a páciensek egészséggel kapcsolatos online keresését alapvetően meghatározza saját és környezetük egészségi állapota. Nem fognak minden ok nélkül a cukorbetegséggel, depresszióval, vagy más problémával kapcsolatban információ után kutatni. Akkor fordulnak ezekhez a webes tartalmakhoz, amikor szükségük van rá.
A betegek online keresésére szintén igaz, hogy általában nem egyetlen forrásra korlátozódik. Akár saját tüneteikről igyekeznek megtudni minél többet, akár családtagjaik számára próbálják megtalálni a legmegfelelőbb kezelési módot, a páciensek több weboldalra is ellátogatnak, hogy átfogó, részletes információt szerezzenek.
Korábbi felmérések szerint az egészségügyi online keresések legnagyobb része, 90 százaléka kereső alkalmazásokkal indul. A betegek webes keresése azonban különböző okokra vezethető vissza. Így például nagyobb valószínűséggel keresnek információt az interneten a páciensek tünetek megjelenésekor, egy diagnózis felállításakor, új gyógyszerkészítmény szedése esetén, illetve ha egy családtagjuk ápolásra szorul. Ez azt is jelenti, hogy a betegek és hozzátartozóik különböző típusú tartalom után kutatnak.
De mégis mi a közös a betegek elvárásait illetően? Az online egészségügyi tartalomnak milyen feltételeknek kell megfelelnie?
A betegek következetes információt keresnek. A részletes és informatív tartalom a betegségek kiváltó okaitól a lehetséges kezelési módokig minden fontos információt tartalmaz.
A páciensek könnyen érthető információ után kutatnak. Szem előtt kell tartani, hogy a betegek nagy többsége nem rendelkezik orvosi képzettséggel, így a különböző kórképek, egészségügyi problémák egyszerűsített leírására van szükségük. Emellett az elkerülhetetlen, bonyolult orvosi kifejezésekhez minden esetben érdemes definíciót mellékelni.
A betegek szeretnék megismerni más páciensek tapasztalatait. Ez az egyik oka annak, hogy a közösségi oldalak egyre fontosabb szerepet játszanak az egészségügyi tájékozódásban.
A betegek könnyen megtalálható és átlátható információt keresnek. Szoros összefüggés van az online tartalmak hossza és az oldalon eltöltött idő között. Minél terjedelmesebb egy cikk, annál kisebb az esély, hogy a látogatók az egészet elolvassák. Érdemes pontos, részletes, ugyanakkor tömör tartalomszolgáltatásra törekedni. Bizonyos illusztrációk, képek, diagramok szintén segítik a könnyebb befogadást.
Végül pedig a betegeknek megbízható online tartalomra van szükségük. Minden esetben fel kell tüntetni a cikk szerzőjét, a felhasznált forrásokat, illetve a szerző végzettségét, szakterületét.
(Forrás: World of DTC Marketing)