A tény, miszerint a gyógyszeripari Twitter profiloknak többezer követőjük van, kiemelt figyelmet érdemel. Ez azt jelenti, hogy vannak, akik igenis érdeklődnek a gyógyszeripari cégek tevékenysége, mondanivalója iránt. A média képviselői számára a legújabb sajtóközlemények lehetnek érdekesek, a befektetők a készítmények tesztelésének részleteit tarthatják fontosnak, míg a betegek a kezelésekről szeretnének többet megtudni, az egészségügyi szakemberek számára pedig az egyes termékekkel kapcsolatos tudományos információ lehet hasznos. A különböző csoportok tájékoztatása gyorsan és hatékonyan lehetséges a közösségi csatorna segítségével.
A Twitter új eszköze lehet a betegek megszólításának, bizalmuk elnyerésének. Az ingyenes online profil létrehozásával a célközönség többezer tagja érhető el.
A gyógyszeripari cégeknek mára több mint 53 ezer követője van a Twitter-en. Az ő követőik száma pedig összesen körülbelül 55.6 millióra tehető. És mégis, a gyógyszeriparban sokan még mindig nem ismerik fel ennek jelentőségét, a közösségi csatornákban rejlő hatalmas lehetőséget. Ha léteznek is céges közösségi profilok, ezek még mindig nem képezik a marketing-mix, illetve az üzleti stratégia szerves részét.
Az igazi közösségi média tevékenység az emberi kapcsolatokhoz hasonlóan folyamatos odafigyelést és munkát igényel. A Twitter-en való regisztrálás csak a kezdet. Ugyanígy az egyoldalú üzenetközlés sem nevezhető valójában közösségi tevékenységnek.
A közösségi média nyújtotta lehetőségek kihasználásának számos előnye lehet a gyógyszeripari cégek számára: közvetlenebb megjelenés a sokszor személytelen üzleti környezetben, jó hírnév kialakítása, betegek és szakemberek tájékoztatása, támogatása, a versenytársakkal szembeni előny megszerzése.
A közösségi csatornák hatékony használata azonban nem feltétlenül követők számában mérhető. A valódi kommunikáció minősége, az aktív és befolyásos felhasználók elérése sokkal fontosabb hatékonyságmutató. Amint az az ábrán is látható, így lehetséges, hogy a Pfizer és Novartis Twitter követőinek nagyobb száma ellenére a Johnson & Johnson és Boehringer bejegyzései több felhasználóhoz jutottak el aktív közönségük révén.
(Forrás: Whydotpharma.com)