Gyógyszeripari online tartalmak – a betegek döntéseinek “motorja”

A gyógyszeripari cégek által szponzorált betegedukációs weboldalak és mobil alkalmazások jelentős hatással vannak a páciensek egészséggel kapcsolatos döntéseire – mutatta ki a Manhattan Research tanulmánya.

A nemrégiben készült tengerentúli felmérés szerint a felnőtt internetezők 51 százaléka rendszeresen a gyógyszeripar cégek által támogatott weboldalakon keres választ egészségügyi kérdéseire. Az eHealth kutatásának eredménye alapján 43 százalékuk az itt talált, gyógyszerkészítményekkel kapcsolatos információt orvosával is megvitatja. A szponzorált források között találunk betegségekkel és kezelési lehetőségekkel kapcsolatos információt, alkalmazásokat, az orvosi konzultációkat segítő kérdéssorokat, mobil alkalmazásokat.

“Számos páciens tájékozódik gyógyszeripari cégek által közzétett online információ, illetve digitális eszközök segítségével és ez jelentősen befolyásolja az orvosukkal való interakciót is,” mondta Maureen Malloy, a Manhattan Research vezető egészségügyi kutatója. “Emellett a betegek egyértelműen igényelnek olyan forrásokat, amelyek segítségével fel tudjanak készülni az orvosi vizsgálatokra. Össze tudják gyűjteni a fontosabb kérdéseket, válaszokat. Ez jelentős lehetőségeket hordoz a gyógyszeripari cégek számára, hogy elérjék célközönségüket.”

Az említett online forrásokat különösen gyakran használták egyes krónikus betegségekben szenvedő betegek, így a koszorúér betegségben szenvedő páciensek 75 százaléka, az ízületi gyulladásos betegek 68 százaléka fordul rendszeresen a gyógyszeripari cégek által támogatott digitális forrásokhoz.

(Forrás: PMLive)

Reklámok
Hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: