A szigorú iparági elvárásoknak megfelelő és hatékony Twitter kampányok kialakításakor fontos, hogy világos, kézzel fogható célokat fogalmazzunk meg, illetve pontosan tudjuk már a megvalósítás előtt, hogyan fogjuk mérni az egyes közösségi kampányok sikerességét. Érdemes emellett szem előtt tartani, hogy a Twitter elsősorban nem az egyirányú üzenetközlés, hanem a kommunikáció, online interakciók eszköze.
Íme, néhány irányelv a Twitter hatékony, eredményes használatához:
- A megfelelő felhasználók követése: Fontos, hogy az adott témában szakértő, befolyásos, sok követővel rendelkező Twitter profilokat kövessük és folyamatosan monitorozzuk. Ez nem csupán a példaértékű account és bejegyzések tanulmányozása miatt hasznos, hanem a saját követőink számának bővítése, új követendő felhasználók felkutatása érdekében is.
- Követők számának növelése: Twitter profilunk követőinek számát több módon is növelhetjük. A minőségi tartalom megosztása mindig elsődleges szempont. Emellett érdemes az általunk érdekesnek tartott felhasználók, accountok bejegyzéseit retweetelni, hiszen ezzel a gesztussal nem csupán bejegyzéseket osztunk meg követőinkkel, de megnöveljük annak az esélyét is, hogy az adott felhasználó visszakövet bennünket.
- Kérdezzünk: Az interakciók ösztönzésének egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb eszköze, ha bejegyzéseinket kérdés formájában tesszük közzé lehetséges diskurzust indítva el ezzel.
- Válaszoljunk: Fontos, hogy a profilunkhoz kapcsolódó interakciókat (kérdéseket, említéseket, retweeteket) folyamatosan ellenőrizzük és szükség esetén reagáljunk követőink kérdéseire, megjegyzéseire. Érdemes szem előtt tartani, hogy a Twitter elsődleges célja a kétoldalú online kommunikáció és nem az egyszerű, egyoldalú üzenetközlés.
- Kulcsszavak: Ha egy adott témakörben osztunk meg bejegyzéseket a Twitter-en, érdemes az ezzel kapcsolatos, mások által közzétett tartalmakat folyamatosan figyelni. Kulcsszavakra, hashtag-ekre keresve saját érdeklődésünknek megfelelően szerkeszthetjük az általunk monitorozott hírfolyamokat.
- Hashtag-ek használata: A hashtag-ek remek eszközei a diskurzusok, Twitter csoportok, beszélgetések, illetve az egy adott témakörben megosztott tartalmak összegyűjtésének. Ahhoz, hogy bejegyzéseink részei legyenek az általunk monitorozott diskurzusoknak, a mi tweet-jeinknek is tartalmazniuk kell az adott hashtag-eket.
- Bejegyzések optimalizálása: A Twitter bejegyzések, tweetek megfelelő szerkesztése elsődleges. A kolátozott karakterszám kreativitást, leleményességet, illetve említések, rövidítések, retweetek alkalmazását ösztönzi. A Twitter lényege a gyors kommunikáció, tömör tartalom, információ megosztása.
Az alábbi képen néhány rossz példát láthatunk – bejegyzéseket, amelyek nem felelnek meg a Twitter céljának, jellegzetességeinek.
Az első bejegyzés nem használja ki a Twitter adta lehetőségeket, hiszen nem tartalmaz sem hashtag-et, nem említ meg más felhasználókat, illetve nem szerepel benne további tartalomra mutató link sem. A második tweet amellett, hogy az első bejegyzéshez hasonlóan nem a Twitter-re optimalizált, rossz linket tartalmaz. A harmadik tweet-ben kontextus, bevezető szöveg nélkül szerepel a link, hashtag és említés, amelyek így nem sok információt közvetítenek. Az utolsó bejegyzés a Twitter által megszabott 140 karakteres keretet nem veszi figyelembe, így a benne szereplő információ nem értelmezhető teljesen.
(Forrás: Best Practices for Twitter for Healthcare and Pharma Professionals)