Hat mobil mítosz

Számos dizájner és fejlesztő esik áldozatul azoknak a mobillal kapcsolatos tévhiteknek, amelyek szerint a felhasználók igényei egységesek, a cél pedig minden esetben a lehető legegyszerűbb és legkönnyebben kezelhető alkalmazás létrehozása. Íme, 6 mítosz, amely gyakran befolyásolja a mobil alkalmazások kialakításának folyamatát.

A mobil felhasználók mindig sietnek és figyelmük megoszlik

Bár igaz, hogy a mobil telefonok segítségével könnyen és gyorsan utánanézhetünk különböző információknak, a mobil felhasználók nem feltétlenül rohanva, kapkodva vagy út közben használják készülékeiket. Hiba lenne azt feltételezni, hogy a mobilokon megjelenő tartalom csak rövid ideig kötheti le figyelmünket.

A kevesebb több

A mobilra tervezett tartalmak jó esetben nem rövidített, leegyszerűsített változatai az egyéb felületeken megjelenő tartalmi elemeknek. Főként az egészségügyi mobil eszközök és alkalmazások esetében érdemes kiegészítő funkciókat létrehozni, ezzel bővíteni a felhasználási lehetőségeket.

Az összetett alkalmazások kialakítása kerülendő

Az összetettség ad igazi tartalmat, hasznos funkciókat alkalmazásunknak. Sok egészségügyi applikáció éppen az információk, adatok sokrétűsége miatt hatékony. A bonyolultság és összetettség között igen erős határvonal húzódik.

Minél kevesebb kattintás a cél

Széles körben elterjedt tévhit, miszerint a túl sok menüpont, kattintható gomb megakadályozza egy alkalmazás felhasználóbarát kialakítását. Amíg a kattintás egy új információhoz, új tartalomhoz vezet, addig az nem zavaró, sőt értékesebbé teheti az alkalmazást. A menüpontok minősége és nem a mennyisége mérvadó.

Mobilra optimalizált weboldal kialakítása az elsődleges cél

A megfelelő dizájnelemek használata, az ízléses és felhasználóbarát megjelenítés nem kizárólag a mobil felületeken fontos kritérium. A digitális tartalmak tervezésénél az összes lehetséges platformot figyelembe kell venni. Annál több felhasználót tudunk elérni, minél több eszközre és felületre optimalizáljuk az adott tartalmi elemeket.

A mobil stratégia azonos az alkalmazások fejlesztésével

A mobil alkalmazások kialakítása önmagában nem jelent stratégiát, nem az applikáció az elsődleges termék, hanem az azon megjelenő tartalom. Ezt a tartalmat pedig nem érdemes kizárólag mobil felületen megjeleníteni, a digitális eszköztár egyéb elemeit is fontos kihasználni.

(Forrás: mobilhealthnews.com)

Hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: